znanylekarz
Zostań mistrzem komunikacji z pacjentem -  odpowiadaj na opinie!
Na co dzień próbujesz uzyskać coraz więcej opinii, ale czy zastanawiasz się, jak zwiększyć ich liczbę, a może jak uzyskać z nich dodatkowe korzyści? To łatwiejsze niż myślisz! Wystarczy, że na nie odpowiesz! Oto 4 punkty, które wyjaśniają, jak to działa:
illu-action-select-article-post-turquoise
1. Buduj Twój pozytywny wizerunek

Jednym z najważniejszych elementów budowania wizerunku w sieci są opinie na Twoim profilu. Odpowiadając na nie, budujesz pozytywną relację z pacjentem i zwiększasz szanse, że to Ty będziesz jego wyborem zawsze wtedy, kiedy będzie potrzebował porady specjalisty. Jednocześnie potencjalnym pacjentom, którzy dopiero szukają specjalisty, pokazujesz, że jesteś zaangażowany w pracę i dbasz o relacje lekarz-pacjent.

2. Pacjenci czytają

Czy wiesz, że nawet 80% pacjentów na podstawie opinii decyduje o tym, do kogo zarezerwuje wizytę? Pamiętaj, że Twoje odpowiedzi, tak samo jak opinie, są publiczne. Odpowiadaj w sposób kulturalny i uprzejmy, okazując troskę i życzliwość. Każdy, kto odwiedzi Twój profil, zobaczy, że naprawdę zależy Ci na potrzebach pacjentów i starasz się zapewnić wszystkim jak najlepszą opiekę.

DA - odpowiedzi na opinie

3. Odpowiadanie na negatywne opinie jest Twoją szansą

Negatywna opinia to wyjątkowy przypadek. Gdy emocje biorą górę, zastanawiamy się - czy w ogóle warto na nią odpowiadać? Statystyki pokazują, że aż 7 na 10 pacjentów zmienia zdanie po otrzymaniu merytorycznej odpowiedzi na swoją opinię. W Twoim wypadku może być tak samo, a nawet jeśli autor negatywnej opinii nie da się przekonać, to możesz w ten sposób wpłynąć na decyzję potencjalnych pacjentów, pokazując im swój spokój, profesjonalizm i szerszy kontekst całego zamieszania.
 
Wyobraź sobie, że przyszły pacjent szuka lekarza i trafia na Twój profil. Natrafiając na negatywne opinie, do których nikt się nie odniósł, może mieć obawy o to, czy podobne sytuacje nie przydarzą się również jemu. Co wtedy zrobi? Najprawdopodobniej zrezygnuje z wizyty i wróci do poszukiwań kolejnego lekarza.

4. Masz wpływ na decyzję pacjenta

I wreszcie: Twój ruch! Odpowiadając na negatywne komentarze, dajesz pacjentowi pełen obraz sytuacji i przekonujesz, że dobrze wykonujesz swoją pracę - widać to w pewnych siebie odpowiedziach. Co zrobi pacjent? Prawdopodobnie da Ci szansę i zdecyduje się na wizytę u wiarygodnego, świadomego swoich kompetencji lekarza.
 
Jak więc reagować na negatywne opinie? Po prostu posłuchaj swojego pacjenta i wyjaśnij swój punkt widzenia grzecznym i pełnym szacunku tonem. Najprawdopodobniej takie zachowanie sprawi, że Twój profil będzie jeszcze bardziej autentyczny i godny zaufania niż kiedykolwiek wcześniej. W końcu widać, że po drugiej stronie siedzi człowiek, prawda?

Twoi pacjenci czekają na odpowiedź! Pamiętaj! Aż 80% pacjentów decyduje o wyborze lekarza na podstawie opinii. Wykorzystaj to miejsce do budowania Twojego wizerunku! Przejdź do opinii

Popularne